Jopas on tullut piiiitkä tauko minun tilkkuiluun! On ollut tässä kaikenlaista kriisiä, mutta nyt on kaikesta selvitty ja hommaa jatkuu toivottavasti tiiviimmin kuin tähän asti. Vaasan tilkkupäiville menin sen takia että pääsisin näkemään nämä kaksi työtäni  paikanpäällä. No näkyihän siellä FinnQuiltin kilpailutyöni "Jumala on rakkaus" työ, joka oli siis arvosteluiden mukaan ja sitä se KYLLÄ olikin hyvä aloittelijan tilkkumaalaus yritys... tai jotain sinnepäin. Jos siis työt oli ns paremmuusjärjestyksessä niin olin toiseksi viimeinen. Jee siis yksi päänahka tässäkin saavutettu! :)

Toinen työni Symbioosi joka olisi ollut Ystävien ympyrät Eurooppaa kiertävässä näyttelyssä mukana, niin oli jäänyt Oslosta tulollaan oleva paketti Tulliin jumiin. Toistaiseksi minulla ei ole tietoa pääsenkö koko näyttelyä näkemään. Se harmittaa kovasti!!

Mummoja oli ja paljon (huom MUMMOT ottakaa hyvällä mielellä tämä) ja viihdyin oikein hyvin, juttu luisti, ja anti oli hyvä vaikka en ollutkaan iltajuhlissa tai niissä luennoilla. Halusin keskittyä pajojen antiin. Sekä valokuvata ja ottaa paljon kuvia töistä joita niitä oli näytillä. Tunne oli että minä en osaa mitään ja minä en tee enää mitään kun minä oon niin huono ja mielikuvitukseton. Jotkin työt oli ihan mahdottoman hienoja, suorastaan yököttävän hyviä, teki siis jopa pahaa kun iten en varmana ikinä osais semmosta saada aikaan. Vaikka tekisin 30 vuotta eteenpäin jotta eläkeikä tulis eteen. Laitan vielä minun kahdesta suosikkityöstä kuvia tähän.

Niiin, se mitä minä niissä pajoissa tein. Halusin kokeilla uusia juttuja tottakai. Tehtiin pieni lompsa tai joku sen tyylinen. Päällinen oli se juttu. Otettiin sellanen HeatAway tukikangas palanen. Siihen päälle asetettiin tilkkuja, kiinnitettin ne nuppineuloilla. Sitten ompelin suoraa ommelta sikin sokin. Ja suoranompeleen päälle ompelin erilevyisiä siksak ommelta. Alle piti sen takia ommella suoraommel jotta siksak ei sitten leviä kun se on ei missään kiinni. (koita ymmärtää mun selitykset) Sitten kun siksakkaus oli valmis, otettiin voipaperi ja laitettiin tämä tilkkuhässäkkä paperin väliin ja kuumalla raudalla silitettiin tukikangas  tummaksi. Roskiksen päälle ja rutistus. Tukikangas hävisi kuin tuhkatuuleen ja tilkkujutusta tuli pitsimäinen häsellys. Sen jälkeen tehtin pussin muotoinen pussukka systeemin ja ommeltiin ja laitettiin lopuksi se sulkija juttu. Ihan kiva pussukka tuli.




Tässä hieman lähikuvaa. Ruskea on aluskangas ja se on irti tästä päällisestä. Reunoistaan vain kiinni.


Lompsa takapuolelta. Kiva pöllö retrokangas :)


Toisena päivänä tehtiin jojo (Yo-Yo) kukkia. Ympyrän mallisilla kehikoilla. Kehikon väliin kangas, ommeltiin lagalla reijistä läpi koko ympyrä. Sitten kehikko napsautettiin pois ja kuristettiin kukan malliin. Sisään laitettiin Laventelia tuoksuksi. Sitten ommeltiin rypyn keskelle helmi. Näitä tehtiin monta ja lopuksi nämä yhdistettiin vielä puuhelmin kiinni. Pitsi nauha ripustus lenkiksi. Nätti tuli ja se on vessassa hajujen kompensoijana. Jee jee



Tässä vielä kummatkin tekeleet.


Ja tässä tulee minun henkilökohtaiset suosikit näyttelyssä mukana olleet työt. Suosikki työ nro 1.



En muista tekijää, mutta saa ilmoittautua jos tunnistaa! Tämä on aivan häkellyttävä, ällistyttävä, kolmiulotteinen ja tähän mulla menis ikuisuus, en ikinä pystyis tähän!!! WAU!!

Ja sitten toinen suosikkini, tämä oli valtava! Iso peitto, Jonkun venäläisen naisen tekemä! Ihan mieletön! Suosikki nro 2.


Ja kuvat tässä ei tietenkään anna sitä kuvaa mitä ne on oikeesti LIVENÄ! Jos siis joskus on mahdollista ja kiinnosta tilkkuilu niin ehdottomasti kannattaa mennä katsomaan paikanpäälle tilkkunäyttelyitä. Kuvista ei nää oikeiaa kolmiulotteisuutta ja sitä taitoa mitä livenä näkee.