Pari vuotta sitten muutimme omaan "väliaikaiseen" kotiin. Ja kun meillä on ollu nyt kaikenlaista tuskaa ja tuskaa ja vielä tuskaa niin lohdukkeena ja omiin ajatuksiin uppoutuneena tilkkuilu on saanut jatkua meidän perheessämme... jee jee

Sain oman ompeluhuoneen, voi miten kivaa. Mutta se oli varsin kivaa kun mieheni osti hääpäivä lahjaksi oikeen superhuippu hyvän ompelukoneen. Siis aivan liian hienon ja mitä vielä. Semmosen Bernina activa 240 HUIPPU KONEEN!! Just semmosia oli Suomen Muodin huipulle ohjelmassakin ja mä olin aina ku semmonen masiina näky ruudussa että mulla on tommonen kattokaa... Ja kattojana oli oma ukko... :) Niin ja kun niissä kaiken maaliman tilkkukirjoissa lukee että perustarvikkeet on pyöröleikkuri, alusta ja iso viivain. No minä sitten aattelin hommata ne. Ja voi kuinka TYHYMÄ oon ollu!!! Miks ihmisen pitää kärsiä ilman näitä tarvikkeita. Nämähän on suorastaa pakolliset vehkeet tilkkuilussa ja kyllä sitten rupes melekeen saumat onnistuun!

Anoppikin innostu antamaan mulle sen iänikkuisen (kaapit pullollaan) vanhoja verhoja, liinoja ja ties mitä sieltä löytykään. Sanoin vaan että otan kaikki mitä haluat antaa, en vielä tiijä mitä näistä teen mutta eiköhän joskus jotakin.

Syksy siis oli ja appivanhemmilla synttärit. Niillä oli vähän kehnonlaisia miljoonia kylläkin mutta mielestäni huonoja patalappuja ja kintaita. Joten se oli sitten siinä. Omasta päästä kaavat ja tuli sen verran käheet, että piti itelleki tehä samanlainen pariskunta.

Shakkiruutu tekniikkaa kait... enkä siis taaskaan oo käsin ommellu mittää! Ruskee kangas on ihan ostokangas ja punertava on niitä iänikkuisen vanhoista verhoista. Kylläpä anoppi kahteli ja kahteli ja sitten hoksas että verhothan ne siinä.

Mulla tahto olla aina neulat hukassa, no on kyllä vieläkin kun en osaa oikeen käyttää neulatyynyä. Mutta semmosenkin väsäsin. Tämän osaa ihan tumpelokin tehdä... Ohjeet löysin netistä koitan ne laittaa tänne jos vain löydän sen linkin vielä jostain.